Pozycjonowanie CStore w Polsce i za granicą – różnice i wyzwania
admin - 26 czerwca, 2022Każda strategia marketingowa będzie inna w zależności od targetu, potrzeb klientów oraz kraju, a także od charakteru platformy sprzedażowej. To właśnie jej wybór warunkuje nasz proces optymalizacji. Jedną z nich jest CStore, czyli strona działająca w oparciu o model SaaS. Oznacza to, że otrzymujemy całą infrastrukturę strukturalną oraz serwerową po uiszczeniu miesięcznego abonamentu. Z tego względu pozycjonowanie cstore jest dużo łatwiejszym zadaniem, niż w przypadku innych CMS-ów. Jak to jednak wygląda w sytuacji, kiedy chcemy zacząć działać międzynarodowo?
Pozycjonowanie zagraniczne– na co zwrócić uwagę?
Najważniejszym aspektem pozycjonowania firmy z dowolnego kraju jest dostosowanie działań marketingowych do charakterystyki jego mieszkańców. Podstawą optymalizacji niemieckiej strony będzie więc zastosowanie odpowiedniej domeny. Jak wiadomo, adresy URL naszych zachodnich sąsiadów kończą się na .de, co należy uwzględnić podczas konfigurowania witryny. Czy jest to jednak jedyna różnica między optymalizacją zagraniczną strony a polskim SEO?
Różnice między pozycjonowaniem Niemcy a SEO w Polsce
Jak już wspomniano, podstawową różnicą w strategii optymalizacyjnej za granicą jest wykorzystanie odpowiedniej domeny oraz dostosowanie przekazu marki do upodobań mieszkańców tego kraju. Warto jednak zwrócić uwagę na inne elementy, dzięki którym pozycjonowanie CStore okaże się jeszcze bardziej skuteczne. Oto podstawowe różnice między SEO w Polsce a optymalizacją witryn naszych zachodnich sąsiadów:
- słowa kluczowe – każdy kraj cechuje się odmiennymi trendami w kwestii popularności danych tematów. Frazy często wyszukiwane w Polsce okazać się mogą całkowicie pomijane w Niemczech. Kluczowe jest zatem przeprowadzenie dokładnych badań, które umożliwią wykrycie najskuteczniejszych terminów;
- treść – z pewnością nie trzeba wspominać, że treść zagranicznych stron powinna być napisana w języku odbiorców, do których jest skierowana. Warto więc zatrudnić profesjonalnego copywritera, który stworzy naturalnie brzmiący content. Wykorzystanie automatycznych translatorów nie jest bowiem najlepszym rozwiązaniem;
- charakter contentu – mentalność innych krajów znacznie różni się od cech polskich odbiorców. Warto więc zapoznać się z upodobaniami naszych zachodnich sąsiadów, aby mieć pewność, że publikowane treści wpasują się w ich oczekiwania.
Dlaczego warto pozycjonować strony międzynarodowe?
Im wyższa pozycja rankingowa, tym lepsza widoczność. Co za tym idzie klikalność, konwersja i leady, są w zasięgu naszej ręki. Pozycjonowanie CStore za granicą wymaga jednak przygotowania, przede wszystkim związanego z językiem. Warto jednak zainwestować w tę strategię, aby zyskać większe grono klientów.
Archiwa
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |